top of page

Digital Signage - 5 näyttävää sisältöesimerkkiä maailmalta

Maailmalla digitaaliset näyttöpinnat ja mielenkiintoa herättävät Digital Signage -ratkaisut ovat näkyneet katukuvassa jo vuosia, ja hiljalleen myös Suomessa on alkanut yleistymään astetta näyttävämmät näyttö- ja sisältöratkaisut.



3D -efektillä luodaan mieleenpainuvia mainoskampanjoita.

Kilpailu ihmisten huomiosta on kova, joten sisältöön on syytä panostaa aiempaa enemmän. Sisältöideoiden puutteessa kannattaa inspiraatiota etsiä tästä artikkelista, johon kokosimme näyttäviä uutiskynnyksen ylittäneitä ja huomiota herättäneitä Digital Signage -ratkaisuja maailmalta.


Mikä on Digital Signage?

Digital Signagella tarkoitetaan digitaalisia mainosnäyttöjä, jotka voivat olla eri kokoisia ja muotoisia. Suuri jättinäyttö sekä bussipysäkillä tai huoltoaseman roskiksen päällä oleva näyttö ovat kaikki esimerkkejä Digital Signage -ratkaisuista. Kaiken kaikkiaan Digital Signage tarjoaa tehokkaan kanavan mainostamiseen sekä viestimiseen yrityksen ajankohtaisista asioista, kuten tarjouksista ja tapahtumista.


3D-efektillä mieleenpainuvaa mainontaa

Suuret led-jättiscreenit ovat olleet arkipäivää jo vuosia. Viime aikoina on alkanut yleistymään 3D-efektiä hyödyntävä sisältötyyppi.





Interaktiivista mainontaa sensoreilla

Nykyaikana Digital Signage -näyttöjä on runsaasti ja tavanomainen sisältö hukkuu helposti massaan. Erilaisilla sensoreilla on mahdollista luoda interaktiivista sisältöä, jotka elävät ympäristön mukana.


The Coughing Billboard

Ruotsissa Apotek Hjärtat -apteekkiketjun kampanja "The Coughing Billboard" herätti ilmestyessään runsaasti huomiota. Ulkonäyttöön yhdistettiin tupakansavun tunnistava sensori, ja kun lähellä oleva henkilö tupakoi, alkoi videon hahmo yskimään. Kampanjan tavoitteena oli lisätä tietoisuutta tupakoinnista syntyvästä haitasta, ja sen toteutti Akestam Holst -toimisto.

Katso videolta millaisia reaktioita kampanja herätti.



Blowing in the Wind

Akestam Holst -toimiston toinen Apotek Hjärtat -apteekkiketjulle tekemä kampanja herätti myös huomiota.

Kyseisessä kampanjassa haluttiin lisätä tietoisuutta shampoosta erottuvalla tavalla. Metroaseman digitaaliset mainosnäytöt animoitiin yllättävällä tavalla. Metron saapuessa mallien hiukset hulmusivat kuten kampanjan nimi “Blowing in the Wind” vihjaa. Näytöt varustettiin ultraääniantureilla, joiden avulla saapuva metro tunnistettiin ja sisältö osattiin ajoittaa täsmällisesti.




Augmented Reality - lisätty todellisuus

Augmented Reality (AR) eli lisätty todellisuus tarjoaa mainostajalle mielenkiintoisen keinon luoda mieleen jäävää sisältöä.


Pepsi Maxin nerokas tapa hyödyntää lisättyä todellisuutta ja tehdä bussin odottamisesta astetta erikoisemman.


Näyttöratkaisuja edelläkävijöille

Kunnon sisältö tarvitsee nykyaikaisen ja toimintavarman näytön.

Ideafixin yli 30-vuotisen toiminnan ajan olemme aina olleet parhaimman teknologian äärellä. Jos valmista vaihtoehtoa ei ole, me ideoimme ja keksimme ratkaisun.


Näyttöratkaisujen suhteen kannattaa kääntyä puoleemme mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Meillä on ideoita ja valmiita ratkaisuehdotuksia, joista et välttämättä edes tiennyt.


Olemme toteuttaneet esimerkiksi seuraavia asiakkaan tarpeisiin räätälöityjä näyttöratkaisuja:

Nokia Arena - Areenan suurin LED-näyttö

Viking Glory - Monipuoliset näyttöratkaisut laivaan

Kauppakeskus Mylly - LED-näytöt 30 metrin korkeuteen

Grano Media Tower

Ekonäyttö ABC- ja Neste -asemille


Ota yhteyttä

Ota yhteyttä, meillä on runsaasti ideoita sekä valmiita ratkaisuehdotuksia projektisi tueksi!


Jarkko Toivanen

jarkko.toivanen@ideafix.fi

040 748 0003


Esa Rimpiläinen

0400 481 509

esa.rimpilainen@ideafix.fi


Härkälenkki 2,

01730 Vantaa

Luo kilpailuetua Ideafixin avulla - Liity uutiskirjeen tilaajaksi

Ideafixin uutiskirjeen avulla saat tietoa kilpailuetua tuovista palveluistamme ja tuotteistamme. Lähetämme uutiskirjeen kerran kuukaudessa.

bottom of page